Proget MDM dla transportu i logistyki – sprawdź, jak rozwiniesz swój biznes i zadbasz o bezpieczeństwo pracowników i danych

Proget MDM dla transportu i logistyki

Na sektorze transportu i logistyki spoczywa obecnie presja większa niż kiedykolwiek. Firmy szukają sposobu na zachowanie równowagi między jak najszybszą, najwydajniejszą i najtańszą realizacją dostaw a zapewnieniem bezpieczeństwa kierowcom i przetwarzanym danym wrażliwym. Eliminują nieoptymalne działania manualne i papierowe, masowo wdrażając urządzenia mobilne. Niestety – liczne, rozproszone, często niewłaściwie zabezpieczane i zarządzane floty urządzeń mogą stać się źródłem całkiem nowych problemów.

Wykorzystanie odpowiedniego narzędzia do zarządzania mobilnością może wspomóc osiąganie celów biznesowych, maksymalizowanie poziomu jakości i bezpieczeństwa świadczonych usług oraz spełnianie wymogów prawnych dotyczących ochrony danych. Narzędziem dedykowanym do realizowania takich założeń jest Proget – jedyny polski system klasy MDM / UEM, wyposażony w funkcjonalności, których zastosowanie usprawni działania każdej firmy z branży transportowej i logistycznej.

Zarządzanie aplikacjami

Brak możliwości przypisania konkretnych aplikacji na urządzeniach firmowych albo zablokowania niektórych programów może skutkować korzystaniem ze sprzętu w niewłaściwy sposób. To nie tylko rozprasza uwagę i osłabia produktywność pracowników. W pewnych warunkach może wręcz doprowadzić do złamania przepisów prawa oraz narażenia kierowców na realne niebezpieczeństwo, przykładowo jeśli używają oni telefonu do celów rozrywkowych, jednocześnie prowadząc pojazd.

System Proget przez zastosowanie trybu Kiosk pozwala ograniczyć wykorzystanie urządzenia jedynie do określonego zestawu aplikacji, złożonego na przykład z tych służących do nawigacji, komunikacji i właściwych dla danej firmy niezbędnych aplikacji służbowych. Dodatkowo specjalna funkcja blokowania aplikacji w ruchu na podstawie analizy prędkości, z jaką porusza się urządzenie (i jego użytkownik) ułatwia zapewnienie ochrony kierowcom. Wraz ze zwiększaniem się prędkości aktywne pozostają jedynie te aplikacje, które administrator uzna za najpotrzebniejsze – dzięki czemu kierowca będzie nie tylko bardziej skoncentrowany, ale i bezpieczniejszy, a to z kolei da firmie gwarancję, że jego pracownicy przestrzegają ogólnie przyjętych zasad.

Zdalny pulpit

Obecnie wiele organizacji transportowych i logistycznych świadczy usługi na całym świecie, co powoduje znaczne rozproszenie floty urządzeń w trakcie realizowania dostaw. W razie wystąpienia problemów ze sprzętem czy aplikacjami kluczowe staje się udzielenie natychmiastowej pomocy pracownikom działającym w terenie lub na halach magazynowych.

Proget Remote, narzędzie będące częścią systemu, umożliwia przejęcie zdalnej kontroli nad urządzeniem i nawigowanie po jego ekranie dokładnie w taki sam sposób, jak gdyby administrator miał telefon fizycznie w ręku. Dzięki temu pracownicy nie muszą tracić czasu na samodzielne próby naprawy albo przerywać realizacji zlecenia, by udać się do biura lub serwisu. Ogranicza to niepotrzebne przestoje i zdecydowanie zwiększa wydajność pracy obu stron.

Kontrola kosztów roamingu

Z transportami zagranicznymi może wiązać się podwyższony koszt wykorzystania danych w roamingu na służbowych urządzeniach mobilnych. Zastosowanie odpowiedniej polityki w konsoli Proget (w trybie Device Owner) pozwala całkowicie wyłączyć transmisję danych w roamingu. Możliwe jest także stworzenie białej listy krajów, w których administrator zezwala na wykorzystanie firmowych danych pakietowych. Dzięki temu Proget pozwala organizacjom na kontrolę transmisji danych w miejscach, gdzie koszt przesłania nawet 1GB może okazać się niespodziewanie wysoki.

Bezpieczeństwo danych i zgodność z przepisami

Pracownicy firm transportowych i logistycznych coraz częściej przechowują na swoich urządzeniach mobilnych dokumenty dotyczące danego zlecenia. Zawierają one różne dane, w tym organizacji i klientów, które wymagają zabezpieczenia zgodnie z przepisami prawa i regulacjami branżowymi. Nawet jedno niewłaściwie chronione, utracone urządzenie służbowe może stanowić poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa informacji. W przypadku zgubienia lub kradzieży urządzenia system Proget zapewnia możliwość zdalnej blokady i wykasowania pamięci.

Lokalizacja i geofencing

Proget umożliwia śledzenie lokalizacji urządzeń w trzech różnych trybach: na żądanie, w interwale czasowym lub w ruchu, tworząc historię przemieszczania się urządzenia. Rozwiązanie pozwala też skonfigurować dzień i godzinę, w których lokalizacja będzie pobierana. Administrator może zażądać podania konkretnego adresu, a nie tylko współrzędnych GPS. Wykorzystanie tej funkcjonalności daje specjalistom IT ogólny podgląd na to, gdzie znajdują się poszczególne urządzenia należące do firmy. W razie utraty urządzenia, obecne w systemie dane o jego lokalizacji pozwalają podjąć próbę odzyskania sprzętu.

Powiązana z usługą lokalizacji funkcja geofencing w Proget wykorzystuje sygnał GPS do stworzenia wirtualnej granicy rzeczywistego obszaru geograficznego, w ramach którego możliwe jest wywołanie określonych akcji na urządzeniach – na przykład przypisanie im dodatkowej polityki lub profilu.

Jeśli szukasz profesjonalnego rozwiązania MDM do zarządzania mobilnością dla transportu i logistyki, sprawdź, jak działa system Proget. Chcesz poznać realny przykład jego wdrożenia? Przeczytaj nasze branżowe case study. Oferujemy też bezpłatny, 30-dniowy trial – zawierający kompletny zestaw funkcjonalności, z dostępem do wsparcia technicznego i dokumentacji w języku polskim.

Chwyć trochę wiedzy z Proget – sprawdź inne nasze artykuły: